L'Ajuntament de Sant Quintà de Mediona aprova el Cartipàs per al mandat 2023-2027
El Ple extraordinari celebrat el dimecres 12 de juliol a l’Ajuntament de Sant Quintí de Mediona ha donat el vistiplau al cartipàs municipal per al mandat 2023-2027.
El consistori ha presentat la distribució de regidories, i novetats com la creació de la Comissió Informativa entre grups municipals i la modificació de la periodicitat dels Plens ordinaris, que d’ara en endavant seran cada dos mesos -anteriorment eren cada tres-.
El govern municipal d’Impulsem Sant Quintí està encapçalat per l’alcalde, Bernat Catasús, que a banda de Governació, assumirà les regidories d’Economia i Empresa, Urbanisme, Seguretat i Salut. A més, també estarà a càrrec de Transparència i Participació Ciutadana. La primera tinent d’alcalde, Mireia Renom, estarà a càrrec de Cultura i Festes, Organització Interna, Comunicació i Comerç; la segona tinent d’alcalde, Alba Raventós, portarà les regidories d’Infància, Educació, Igualtat, Serveis Socials i Benestar animal; Toni Luesma, serà el tercer tinent d’alcalde, i estarà a càrrec de Gent Gran, Medi Ambient, Barris i Turisme i, finalment, Jordi Poch assumirà Joventut, Esports, Equipaments i Brigada Municipal, aquesta última inclourà les funcions corresponents fins ara a via pública.
Es crea una Comissió Informativa entre grups municipals
El nou cartipàs per als propers quatre anys també inclou la creació d’una Comissió Informativa que té com a finalitat facilitar la coordinació entre els grups municipals que formen part del consistori, i més concretament entre el govern (Impulsem Sant Quintí) i els partits de l’oposició (Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) i el Partit Popular (PP)): “Aquest òrgan ens ha de servir per facilitar la comunicació entre els grups municipals, per poder abordar temes fora del Ple i arribar a consensos que beneficiïn a tots els ciutadans”, explica Bernat Catasús, alcalde de Sant Quintí de Mediona. Aquesta Comissió estarà integrada per l’alcalde, la segona tinent d’alcalde i els portaveus d’ERC i el PP, i tindrà una periodicitat mensual.
El Ple Municipal serà cada dos mesos
El govern municipal també ha escurçat la periodicitat dels Plens Municipals, que a partir d’ara seran cada dos mesos -fins ara eren cada tres-. “Els Plens ordinaris seran cada dos mesos per agilitzar la gestió i evitar que hi hagi tràmits que quedin pendents” ha explicat l’alcalde. D’altra banda, la Junta de Govern Local continuarà tenint lloc setmanalment per tal d’agilitzar la gestió ordinària amb celeritat. “La nostra voluntat és ser el màxim transparents i propers: el Cartipàs aprovat està pensant en clau local, per poder governar el municipi de forma àgil, resolent els problemes i oferint solucions i serveis a la ciutadania”, ha afegit Catasús.
A banda, també s’han constituït la Comissió Especial de Comptes i la Junta de Portaveus, òrgans municipals que continuen en funcionament en línia amb el mandat anterior, i la Coordinació de Govern.
Finalment, pel que fa a les retribucions, hi haurà un regidor del govern amb dedicació parcial i la resta de regidors cobraran per assistència als òrgans col·legiats. Les retribucions són públiques, estan disponibles al web municipal www.santquintimediona.cat i es mantenen en línia amb el mandat anterior.